Mgr. et Mgr. Jana Pelikánová, DiS.
- email: zsvyzlovka@gmail.com
- tel. : 702 087 567
- Konzultační hodiny: po mailové či telefonické domluvě
Kontakt na pedagogicko-psychologickou poradnu Středočeského kraje
Informace pro zákonné zástupce žáků:
Na základě rozhodnutí vedení PPP Středočeského kraje přebírá spádově Základní školu Vyžlovka, okres Praha – východ
Pedagogicko-psychologická poradna středočeského kraje
- pracoviště Říčany u Prahy (budova ZŠ u Říčanského lesa)
- Školní 2400/4
- 251 01 Říčany
- Tel.: 731 417 201, 606 681 827
- Email: ricany@pppsk.cz
- Poznámka: je nutno se předem objednat s velkým časovým předstihem!
Úloha výchovného poradce
- poradenství při řešení problémů žáků (školní neúspěchy, kázeňské problémy, konfliktní situace, obtížné životní situace)
- péče o žáky se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie, dyspraxie)
- tvorba IVP (individuálně vzdělávacích plánů) pro žáky se spec. poruchou učení
- práce s mimořádně nadanými žáky a žáky znevýhodněnými
- zajištění spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně vzdělávacími centry a dalšími orgány státní správy (OSPOD apod.)
- poradenství při výběru dalšího vzdělávání (volba povolání), pomoc při vyplňování přihlášek
Profesionální vztahy výchovného poradce
a) Žáci
- Výchovný poradce považuje za prvořadou a klíčovou záležitost zájmy dětí- žáků, které má v péči.
- Zajišťuje, aby žáci chápali podstatu a cíl spolupráce s výchovným poradcem či intervence v co nejvyšší míře (s ohledem na věk, mentální úroveň a schopnosti žáků)
b) Rodiče
- Výchovný poradce vysvětluje rodičům nebo zákonným zástupcům podstatu spolupráce nebo profesionální intervence, které se týkají jejich dítěte.
- Výchovný poradce seznamuje rodiče či zákonné zástupce s vypracovaným Individuálním vzdělávacím plánem (u integrovaných žáků, studentů).
- Výchovný poradce projednává s rodiči nebo zákonnými zástupci plány podpory jejich dítěte a způsob spolupráce.
c) Vztahy k odborníkům jiných profesí
- Výchovný poradce se snaží navázat a udržet kooperativní pracovní vztahy s odborníky příbuzných profesí a přistupuje k nim se stejným respektem a ochotou ke spolupráci, jako ke kolegům ze své profese.
- Zná okruh kompetencí a hranice kompetencí u odborníků příbuzných profesí.